Tack, Philip Lennartsson!

Efter 371 matcher för moderklubben Vetlanda Bandyklubb kommer Philip Lennartsson att fortsätta karriären i Tranås BoIS nästa säsong.

Philip Lennartsson har varit VBK trogen under hela sin karriär och har sedan debuten 2008 spelat 371 matcher för moderklubben. Den senaste matchen spelades i februari 2023 då Philip tyvärr drabbades av en svår knäskada med dubbla operationer som följd vilket höll honom borta från spel hela säsongen 2023/24. Philip genomför just nu rehab och siktar på att komma tillbaka i spel nästa säsong men kommer då att göra det i Allsvenskan och Tranås BoIS.
– Jag ser inte detta som något farväl utan förhoppningsvis på återseende. Efter några skademässigt tunga år där kanske lite väl många gränser passerats så hoppas jag nu hittat en väg framåt och ta ödet i egna händer igen för att komma tillbaka till elitidrotten, säger Philip Lennartsson och fortsätter:
– De gulsvarta färgerna inom mig kommer oavsett alltid finnas kvar och jag vill passa på att tacka alla runtom föreningen. Mot guld nummer 4, vi ses på Kullen!

Från VBK:s sida är det en trogen spelare, tidigare lagkapten och den spelare som spelat femte flest matcher genom tiderna för föreningen, som nu lämnar.
– Det är till att börja med väldigt tråkigt med den skadan Philip drabbades av och som gjort att han inte kunnat spela bandy på över ett år. Jag är dock glad att han är så pass motiverad att komma tillbaka och vi önskar honom all lycka i Tranås, en klubb som vi redan har ett bra samarbete tillsammans med, säger Andreas Söderman i VBK:s sportgrupp och fortsätter:
– Philip har gjort ett historiskt stort avtryck i VBK under nästan 16 år i A-laget och det kommer kännas konstigt att inte se nummer 9 i VBK nästa säsong, men vi hoppas samtidigt att allting går bra för honom och att vi kan ha en positiv dialog tillsammans om framtiden.

Tack för alla matcher och minnen så här långt, Philip Lennartsson!

Vetlanda Bandyklubb
info@vetlandabk.se