Tack till våra samarbetspartners med blick mot nästa säsong

Vetlanda Bandyklubb säger stort tack till alla som var med och sponsrade föreningen den förra säsongen. Nu har vi börjat arbetet med en ny och ser fram emot ny kontakt med er.

Vi kan se tillbaka på ännu en framgångsrik säsong för VBK. Vårt A-lag hamnade på tredje plats i Elitserien och det är den bästa placeringen hittills för laget. I kvartsfinalen mötte man Hammarby och där förlorade man med 3-0 i matcher. Vårt P17-lag spelade kvartsfinal där man förlorade mot Vänersborg. Vårt P19-lag tog sig vidare till semifinal där man förlorade mot Edsbyn.

Övriga ungdomslag har varit framgångsrika i sina serier och i de cuper som de deltagit i. Samarbetet med Skirö AIK med Bandykul för pojkar och flickor har fortsatt och bidrar till att locka både flickor och pojkar att börja med bandy.

En bred ungdomsverksamhet, som vi kallar för Talangfabriken, har alltid varit viktigt för VBK och är en förutsättning för att vi ska ha ett lag i Elitserien. Denna säsong har vi haft 5 olika ungdomslag för pojkar. Våra ungdomsledare gör ett ovärderligt arbete för våra ungdomar och vi är väldigt tacksamma för deras engagemang.

Vi vill tacka för Ert ovärderliga stöd, stort som smått, under den gångna säsongen. Vår förhoppning är givetvis att vi kan fortsätta vårt samarbete även nästa säsong vilket ger oss möjlighet att nå ännu bättre resultat och engagera fler ungdomar.

Läs gärna vår Sponsorrapport för säsongen 2024/25 för en bredare presentation av vår verksamhet.

Vill du samarbeta med VBK? Välkommen att kontakta oss för mer information om vad vi kan erbjuda dig och ditt företag!

Henrik Stålhammar, verksamhetsutvecklare
073-376 59 76
henrik.stalhammar@vetlandabk.se

Ett stort tack!

Håkan Edvardsson
Ordförande Vetlanda BK

Vetlanda Bandyklubb
info@vetlandabk.se