Oksana Suzdaleva och Regina Petersson

VBK har utökat organisationen med Oksana Suzdaleva

Sedan början av augusti har VBK utökat organisationen med ytterligare en anställd på kansliet. Oksana Suzdaleva är nämligen nyanställd av VBK på heltid som administratör.

Oksana är inget nytt namn i VBK utan har tidigare vikarierat på kansliet, senast under säsongen 2016/2017. Sedan dess har Oksana arbetat på kontoret på Trivselhus men när VBK beslutade att utöka organisationen med en heltidsanställd administratör var Oksana genast intresserad av att komma tillbaka till VBK. Hon påbörjade anställningen i början av augusti och har nu arbetat drygt en månad hos VBK.

En ny heltidsanställning är en betydande satsning för VBK som därmed utökar organisationen och har i vinter två personer anställa på kansliet, utöver Oksana även Regina Peterson som har arbetat i VBK i många år. Genom detta är förhoppningen att VBK ska kunna arbeta lättare med administrativa frågor med allt från lag, spelare, ekonomi, matcher och andra arrangemang i föreningen.
– Vi har under det senaste året utvärderat vad vi ser att vi har störst behov av att lösa genom en anställning av en person och vi tror att med hjälp av Oksana på heltid kommer vi kunna lösa mycket mer arbete dagtid från kansliet, som annars har fallit på ideellt arbete. På så vis frigör vi resurser i vårt otroligt viktiga ideella arbete för att fokusera på intäktsfrågor, både vad gäller sponsring och matcharrangemang, säger Andreas Söderman i VBK:s styrelse.

Det innebär också att kansliet utökat öppettiderna och är normalt sett öppet varje dag kl 09:00 – 16:00. Avvikelser kan förekomma.

Anställningen av Oksana har bland att kommit till tack vare förra säsongens intäkter via Framtidspengen, som vi nu satsar vidare på. Läs mer om det här.

Vi säger välkommen till VBK till Oksana Suzdaleva!

Andreas Söderman
andreas.soderman@vetlandabk.se