Dubbla segrar i Pojkelitserien

Vinster mot Vänersborg och Hammarby, och Vetlanda framträdande i Smålands P15-lag i Distriktlagsturneringen.

Vetlandas 18-årslag spelade i helgen två hemmamatcher, mot Vänersborg i lördags och Hammarby igår. I den förstnämnda matchen vann de med 7-2, målskyttar var Isac Karlsson 4, Emil Nordström 2 och Filip Johansson. Matchen mot Hammarby vanns med 14-1, i den matchen stod Emil Nordström för fem mål och tre assist. Övriga målskyttar var William Westerling 2, Alfons Degerstedt 2, Vladimir In-fa-lin, Måns Racov, Filip Johansson, August Klang och Gustav Ek. Även kommande helg spelar de två matcher, hemma mot Västerås på lördag klockan 15.15 och borta mot serieledarna Villa Lidköping på söndag.

Övriga juniorlag var spellediga i helgen, men Vetlandas J20 spelade tidigare i veckan 4-4 borta mot Nässjö. De spelar sin nästa match 20 januari, hemma mot Tillberga. P16 spelar på söndag hemmamatch mot Lidköping klockan 15.15.

Spelare från Vetlandas 16-årslag ingick i det Smålandslag som vann gruppspelet i Distriktlagsturneringen för P15 i Motala. Laget vann alla tre matcher mot Östergötland, Sydväst och Stockholm, och spelarna från Vetlanda var August Ljung, Oskar Svensson, Vladimir In-fa-lin, Daniel Hörberg, Lukas Fernqvist, Oscar Råsberg, Linus Karlsson och Olle Sandell.