P15 fortsätter att vinna

Vinst i Lilla Allsvenskan i Falun. Dessutom vann P19 borta mot Tellus.

Vetlandas P15-lag var i helgen i Falun och spelade Lilla Allsvenskan, en cup som spelades för 30e gången och som grundades av fd förbundskaptenen Håkan Sundin. Senast cupen spelades 2019 så vann Vetlanda för första gången, och årets P15 tog andra inteckningen när man gick obesegrade genom turneringen.

Noll insläppta mål och tre vinster i gruppspelet mot Västerås, GT76 och Falun gav semifinal mot Edsbyn. Vinst med 4-1 där och i finalen ställdes laget mot Sandvikens AIK. Även där var VBK det starkare laget och finalvinsten säkrades med 3-1. Stort grattis till Ester Eknäs, Theo Bohman Käck, Hugo Karlsson, Oliver Parkner, Ludwig Hägglöf, André Hildorsson, Gideon Drott, Emil Nilsson, Gustav Jonsson, Alex Gustavsson, Love Nordh, Carl Waldmann, Ludvig Tejmark, Olof Waldmann och Alex Bergvall.

Vetlandas äldre juniorlag har idag spelat mot Tellus i Gubbängen. P19 inledde med att vinna med 7-3 och det var länge målmässigt jämnt men mot slutet drog VBK ifrån. Målskyttar var Axel Carlsson 3, August Ljung 2 och Filip Johansson 2. Nästa match spelas hemma mot Edsbyn på lördag klockan 16.45.

Tyngre gick det för P17 när de spelade mot Tellus. Efter en mållös första halvlek så fick hemmalaget fart på målskyttet i andra halvlek och drog iväg till 6-1. Vetlandas målskytt var William Reuser. Nästa match spelas hemma mot Vänersborg 11 december.