Publik Villa Kvartsfinal 2016

Så här ska VBK utveckla matcharrangemangen i vinter

Säsongen 2019/2020 genomför Vetlanda Bandyklubb en satsning på matcharrangemangen för att skapa en unik känsla kring och höja upplevelsen av de 13 hemmamatcherna i Elitserien.

Satsningen ligger i linje med att göra Vetlanda Bandyklubbs hemmamatcher till attraktiva och lockande arrangemang både för den mest trogna publiken och nya människor som vill uppleva bandy.
– VBK har en vision om att vara Höglandets mest populära vinteraktivitet att utöva och uppleva. För att uppnå den när det gäller upplevelse krävs det förbättringar på flera fronter och inför nästa säsong har vi prioriterat tre områden som vi tror kommer göra matchupplevelsen bättre, säger Andreas Söderman i VBK:s styrelse.

Elitserien inleds i Hydro Arena hemma mot IFK Motala onsdagen 6 november och därefter väntar ytterligare 12 hemmamatcher i grundserien. Planeringen inför dessa pågår för fullt i VBK just nu och de förbättringar som besökarna kommer att uppleva under vintern kommer finnas inom dessa tre områden.

1. Unikt koncept för varje match

De 13 hemmamatcherna ska marknadsföras med ett koncept som gör matchen mer lockande och intressant. Givetvis är det alltid det sportsliga som främst lockar besökare till Hydro Arena men med ett koncept kring matchen skapas en känsla av att man inte kan missa någon av säsongens hemmamatcher. Det blir fokus på 75-årsjubileet men också många andra intressanta saker i de olika koncepten.  
– VBK har varit bra på att leva upp till de evenemangskrav som Föreningen Svensk Elitbandy ställer på klubbarna i Elitserien. Faktum är att vi den senaste säsongen uppfyllde allt utom att just marknadsföra varje match på ett unikt sätt. Vi ser att detta är ett väldigt bra och tydligt sätt att jobba med våra hemmamatcher så därför prioriterar vi att utveckla det, säger Andreas Söderman.

Under veckan kommer vi presentera konceptet för alla de 13 hemmamatcherna i vinter för att ni redan nu ska börja längta efter bandysäsongen och planera in vilka matcher ni inte får missa. Det exakta upplägget för varje matche presenteras under hösten och vi reserverar oss för att det kan ske ändringar av koncept. Håll utkik på hemsidan och sociala medier!

2. Ett tydligt erbjudande för mat och dryck

Under säsongen vill VBK skapa en kultur som gör det naturligt att inleda sitt besök i Hydro Arena med att äta och dricka före matchstart. De senaste säsongerna har det funnits många olika erbjudanden och lösningar som VBK nu ska förbättra och erbjuda över alla 13 hemmamatcher. Detta inkluderar både samarbetet med Sussie Olssons Kök som finns i Hydro Arena samt serveringen i egen regi.

Vi återkommer inom kort med mer information om de olika erbjudanden och nyheterna kring detta, både för privatpersoner och företag.

3. Förbättringar i Hydro Arena

För att öka trivseln i Hydro Arena planerar VBK att göra en del förbättringar som kommer upplevas som positiva för besökarna. Fokus ligger på enkelhet vid till exempel entrén till hallen och komforten för publiken under matchen.
– I undersökningar vi gjort med vår publik vet vi att kylan är något som upplevs negativt. Här tittar vi på lösningar för att förbättra det kortsiktigt, samtidigt som vi tillsammans med Arenabolaget tittar på långsiktiga lösningar för en ökad komfort i hallen, säger Andreas Söderman.

Vi återkommer under hösten med vad du som besökare i Hydro Arena kan förvänta dig!

Säsongskort sittplats

Ordinarie 2 875 kr
Pensionär 2 300 kr
Exklusivmedlem 1 500 kr

Säsongskort ståplats

Ordinarie 1 850 kr
Pensionär 1 375 kr
Medlem Kullen Fans 1 000 kr