Pontus Blomberg

Tre onsdagar i november inleder säsongen

Elitserien hemma i Hydro Arena inleds med tre raka onsdagar i november där VBK i tur och ordning möter Motala, Västerås och Sirius. Det blir en härlig inledning på säsongen med veckomatcher med tre olika teman.

Nedan följer beskrivningar av konceptet för varje match och vi kommer återkomma under hösten med upplägg och erbjudanden kring matcherna. Med reservation för eventuella ändringar.

Motala 6 november – Hemmapremiären

Eftersom premiären i Elitserien är senarelagd får vi vänta nästan en vecka längre än vanligt på att spela vår hemmapremiär. För motståndet står IFK Motala som är det laget som VBK senast mötte i en tävlingsmatch då Motala vann åttondelsfinalen i februari. Därmed är det inte bara längtan efter Elitserien utan också längtan efter revansch som lockar till den här matchen. VBK mönstrar ett lag där stommen är den samma som förra säsongen och spetsat med tre nyförvärv och nya talanger finns det gott om anledningar att besöka Hydro Arena denna första onsdag i november.

Västerås 13 november – Gulsvarta matchen

Vid säsongens andra hemmamatch vill vi färga Hydro Arena riktigt ordentligt gulsvart genom att välkomna till den Gulsvarta matchen. Här vill vi att publiken tar chansen att klä sig gult och svart för att hjälpa till att skapa en inramning på läktarna som arenan tidigare inte sett. I matchen möter VBK dessutom ett lag med särskilt tre spelare som behöver påminnas om vilka de rätta färgerna är – och det behöver verkligen synas på matchen. Naturligtvis kommer det säljas allehanda produkter i de gulsvarta färgerna för dig som inte redan har garderoben fylld.

Sirius 20 november – Pontusmatchen

I Vetlanda Bandyklubbs lag den här säsongen är Pontus det vanligaste tilltalsnamnet. Inte mindre än tre spelare bär det förnamnet, Pontus Blomberg, Pontus Nordström och Pontus Vilén. När VBK möter Sirius 20 november är det dagen till ära namnsdag för just Pontus vilket gör att vi firar Pontusmatchen i Hydro Arena. Heter du också Pontus? Vad bra! Utöver att ha lyckan att dela förnamn med en sjättedel av VBK:s A-trupp kan du också räkna med förmånliga erbjudanden kring matchen.

Säsongskort sittplats

Ordinarie 2 875 kr
Pensionär 2 300 kr
Exklusivmedlem 1 500 kr

Säsongskort ståplats

Ordinarie 1 850 kr
Pensionär 1 375 kr
Medlem Kullen Fans 1 000 kr

Mat och dryck vid hemmamatcherna

En del av VBK:s satsning på matchdagarna 2019/2020 är ett förbättrat erbjudande för att äta och dricka i Hydro Arena vid matcherna. Här finns bra erbjudanden både för företag och privatpersoner som ger dig allt du behöver i samband med ett besök vid VBK:s hemmamatcher. De exakta erbjudanden kommer att presenteras och börja säljas under augusti.

Läs mer: Så här ska VBK utveckla matcharrangemangen i vinter