VBK jublar

Två veckor i januari med fest i Hydro Arena

I januari väntar ett intensivt spelschema med fem hemmamatcher i Hydro Arena. Under denna period av säsongen när bandyn är som bäst och hetast vill vi skapa publikfester i det vi kallar för Stockholmsveckan och Finska veckan.

Nedan följer beskrivningar av konceptet för varje match och vi kommer återkomma under hösten med upplägg och erbjudanden kring matcherna. Med reservation för eventuella ändringar.

AIK 10 januari – Stockholmsveckan
Hammarby 17 januari – Stockholmsveckan

Två fredagar i rad i början av det nya året gästas Vetlanda Bandyklubb av klassiska föreningar från Stockholm. Nykomlingen AIK kommer 10 januari och 17 januari kommer etablerade Hammarby, en match som brukar vara en av de mer publikdragande matcherna i Hydro Arena varje säsong. Dessa fredagar hoppas vi att publiken i Vetlanda vill tillbringa i Hydro Arena när vi bjuder in till fest under konceptet Stockholmsveckan mot två Stockholmsmotståndare.

Mot Hammarby kommer vi dessutom utöka vårt serveringsområde och bjuda in till det vi kallar för Höglandets största Afterwork, ett koncept vi återkommer med mer detaljer kring framöver.

Vänersborg 29 januari – Finska veckan
Bollnäs 31 januari – Finska veckan (och Gratismatchen)

Vetlanda Bandyklubb mönstrar denna säsong en trupp med tre finska spelare och under en vecka i januari vill vi fira utbytet med vårt blåvita grannland. Finland har även tidigare spelat en viktig roll i VBK:s historia med flera framgångsrika finska spelare som gjort säsonger i Vetlanda. Detta vill vi uppmärksamma när vi möter Vänersborg och Bollnäs inom loppet av tre dagar, två motståndare som också har trupper med flera finska spelare. Det blir finskt tema kring matcherna och kanske kommer någon av de tidigare finska VBK-spelarna vara på plats?

Matchen mot Bollnäs kommer dessutom vara säsongens Gratismatch där all publik bjuds på fri entré av våra sponsorer, en match som brukar vara den mest publikdragande matchen varje säsong.

Säsongskort sittplats

Ordinarie 2 875 kr
Pensionär 2 300 kr
Exklusivmedlem 1 500 kr

Säsongskort ståplats

Ordinarie 1 850 kr
Pensionär 1 375 kr
Medlem Kullen Fans 1 000 kr

Mat och dryck vid hemmamatcherna

En del av VBK:s satsning på matchdagarna 2019/2020 är ett förbättrat erbjudande för att äta och dricka i Hydro Arena vid matcherna. Här finns bra erbjudanden både för företag och privatpersoner som ger dig allt du behöver i samband med ett besök vid VBK:s hemmamatcher. De exakta erbjudanden kommer att presenteras och börja säljas under augusti.

Läs mer: Så här ska VBK utveckla matcharrangemangen i vinter