Pontus Nordström förlänger

Pontus Nordström har förlängt sitt kontrakt med Vetlanda BK.

Vetlanda BK fortsätter att säkra upp spelare för kommande säsong. Senast i raden är mittfältaren Pontus Nordström som bestämt sig för att fortsätta sin bandykarriär i Vetlanda.

Nordström – med Jönköping som moderklubb – har under sina två säsonger med seniorkontrakt gjort 37 matcher och 11 mål i Elitserien och tar nu sikte på en ny säsong med VBK.
– Jag känner att jag verkligen vill spänna bågen och försöka utvecklas ännu mer som bandyspelare. Då tror jag att VBK är rätt väg för mig att gå, säger Nordström som under förra säsongen gjorde elva matcher för VBK utöver att han tack vare utvecklingsavtal spelade flera matcher med Nässjö.
– Jag siktar på att vara med och spela fler matcher än jag var säsongen som gick. Nu ska jag verkligen satsa fullt ut, ge 110% och göra allt jag kan för att få vara med och bidra på isen, säger Nordström

Andreas Söderman i sportgruppen är nöjd med förlängningen.
– Vi tror att Pontus med sin proffsighet och inställning har goda möjligheter att utvecklas ytterligare och därför känns det väldigt bra att han nu förlänger med oss, säger Söderman.

Kontraktet gäller över säsongen 2021/2022 med ett optionsår över säsongen 2022/2023, ett så kallat 1+1-kontrakt.

Daniel Engström Stenson
daniel.engstrom-stenson@vetlandabk.se