Pontus Vilén

Inför matchen mot IFK Motala

Pontus Vilén var tillbaka efter sin knäskada när VBK besegrade Edsbyn.

– Det kändes oväntat bra, både i knät och i övrigt, säger Vilén.

Det var efter en smäll mot knät som Pontus Vilén tvingades till tre veckors ofrivillig vila. Ganska snabbt efter smällen kunde han emellertid återuppta cykling och kunde därför hålla uppe flåset. Under förra veckan var han tillbaka på isen och mot Edsbyn var han alltså tillbaka i laget.

– Det kändes fantastiskt, det har varit jobbigt att stå vid sidan. Nu blev det lite kortare byten för att komma in i det men det kändes oväntat bra, både i knät och med pulsen, säger Vilén som naturligtvis är nöjd med lagets insats mot Edsbyn.
– Såklart vi är nöjda när vi slår Edsbyn. Och man har ju hört från andra att det såg bra ut. Pappa tyckte det var det bästa han sett VBK göra sedan jag kom hit, säger Pontus som ändå inte är överraskad över laget insatser under senaste veckorna.
– Vi håller den här klassen när vi är bra. Det den nivån vi ska vara på tycker jag, det är den nivån vi måste hålla.

Efter Edsbyn väntar nu Motala för VBK. Ett Motala som slåss för att undvika nedflyttning och som pressat motståndarna i flera matcher.
– Vi ska prata om Edsby-matchen innan träningen, sedan är det fullt fokus på träning och nästa match.
– Det är en klyscha, men vi måste vara ödmjuka inför uppgiften mot Motala. Vi måste putta in lika mycket energi som mot topplagen, annars åker vi dit.

Se matchen på Bandyplay

Lag P S V O F GM IM P