Slutspelen närmar sig för juniorerna

J20 jagar serieseger inför sista omgången, P18 vann stort mot Rättvik, och förlust i seriefinalen mot P16. Så sammanfattas helgen för våra äldre ungdomslag

J20 spelade den gångna helgen två matcher, de slutade med en vinst och en oavgjord. Först borta mot Västerås i lördags där VBK i en målsnål match avgjorde mot de dåvarande serieledarna i 88:e minuten och vann med 2-1. Pontus Nordström stod för det matchvinnande målet, och det andra gjordes av Oskar Hugosson. Dessutom stod Jacob Knutsson för två straffräddningar i matchen.

I söndags hemma mot Edsbyn blev det 3-3 efter en kvittering på övertid av Edsbyn. Målskyttar för VBK var Jonathan Svensson 2 och Victor Johansson. Samtidigt vann IFK Vänersborg bägge sina matcher i helgen vilket gör att de med en match kvar att spela är en poäng före VBK. I sista matchen spelar Vetlanda hemma mot jumbon Hammarby, på söndag klockan 17.00. Vänersborg spelar hemma mot Nässjö samma dag klockan 17.30.

P18 vann hemma i söndags mot Rättvik med 20-2. För målskyttet stod Erik Asplund 5, Albin Rehnholm 4, Isac Karlsson 3, Alfons Degerstedt 3, Oskar Gabrielsson, August Klang, Joel Rydergren, Andreas Bergdal och Gustav Ek. Även i Pojkelitserien återstår det en match, för Vetlandas del borta mot Villa på lördag. Där räcker det med en poäng för att säkra andraplatsen.

Både Junior- och Pojkslutspelet spelas med dubbelmöten i kvarts- och semifinaler. Spelordningarna fastställs efter de sista omgångarna på lördag och söndag.

För P16-laget blev det förlust borta mot Villa i fredags, en match som slutade 7-5 till hemmalaget. Isac Karlsson stod för 4 mål och det sista gjordes av Filip Johansson. Igår kväll vann VBK hemma mot Vänersborg/Blåsut med 6-3, målskyttar var Victor Lindahl 2, Filip Johansson, Olle Waldmann Bergvall, Lucas Johansson och Isac Karlsson. På söndag spelar de en sista seriematch hemma mot Kungälv klockan 11.15. Villa är klara seriesegrare medan Vetlanda slutar tvåa, och är därmed klara för slutspelet där semifinalerna avgörs genom gruppspel första helgen i mars, med final helgen därefter. Vi återkommer med spelordningen i början av nästa vecka.

Även P16B har hemmamatch till helgen, på lördag klockan 13.30 tar de emot Skirö AIK.